Als organisatie vinden wij het heel belangrijk om met elkaar in gesprek te zijn en te blijven.
En toch kan het voorkomen dat een relatie met een leerkracht of een directeur onder spanning komt te staan en er geen ingang meer lijkt te zijn voor een constructief gesprek. Ouders kunnen in zulke gevallen een beroep doen op de klachtenregeling.

Om de ouders goed te kunnen ondersteunen, beschikt Veldvest over een klachtenfunctionaris, mevrouw Ingrid Middelkoop.
In haar rol als klachtenfunctionaris neemt zij een neutrale onpartijdige rol in, waarin er ook de gelegenheid is om te bemiddelen. Zo kan er contact opgenomen worden met de betrokkenen van de school om te onderzoeken of een bemiddelen tot de mogelijkheden behoort.

Daarnaast is Ingrid Middelkoop ook de externe vertrouwenspersoon. In deze rol biedt zij begeleiding en ondersteuning aan de ouder/leerling. Het betreft een vertrouwelijk gesprek en in de basis wordt er geen contact opgenomen met derden. De vertrouwenspersoon denkt met de ouder mee en heeft geen mogelijkheden om te bemiddelen.

Wanneer een ouder mevrouw Middelkoop benadert vanwege een klacht, toetst zij altijd aan de voorkant in welke rol de ouder contact met haar zoekt (klachtenfunctionaris of externe vertrouwenspersoon).

Tot slot, formele klachten worden door de ouder altijd gemeld bij het college van bestuur (cvb). Indien nodig, kan een klacht doorverwezen worden naar de Stichting Onderwijsgeschillen (Zwarte Woud 2, 3524 SJ Utrecht). Dit kan zowel door de ouder, leerling, medewerker als door het bestuur gedaan worden.

U kunt de klachtenregeling vinden onder het kopje downloads onderaan de homepagina.

Mevrouw Middelkoop is op de volgende wijze bereikbaar:

Per mail: ingrid@deconflictexpert.nl
Per telefoon/app: 06-14808633.